۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۰

در بوشهر صورت گرفت؛

انتقال بیماران بیمارستان فاطمه زهرا (س) به بیمارستان شهدای خلیج فارس

انتقال بیماران بیمارستان فاطمه زهرا (س) به بیمارستان شهدای خلیج فارس

بوشهر - خبرگزاری مهر: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر روز شنبه پذیرای اولین گروه بیماران از بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد انتقال بیماران به بیمارستان شهدای خلیج فارس گفت: در این مرحله از انتقال  که توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر انجام گرفت دو بخش داخلی زنان و داخلی مردان به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل شد و این عملیات تا پنج‌شنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

دکتر علیرضا رئیسی اضافه‌ کرد: فردا صبح نیز دو بخش جراحی مردان و زنان و بعد از ظهر دو بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) داخلی و مراقبت‌های ویژه (ICU) جراحی به این مرکز منتقل می‌شود.

وی خاطر نشان‌کرد: از دوشنبه صبح پذیرش بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام می‌شود و از هم‌استانی‌های عزیز می‌خواهم برای انجام کارهای درمانی به بیمارستان فاطمه زهرا(س) مراجعه نکنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: چهارشنبه صبح باقیمانده بیماران و پنج‌شنبه نیز بخش علی اصغر از بیمارستان فاطمه زهرا(س) به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پایان گفت: بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر تا مدتی به صورت همزمان برای هم‌پوشانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

موج سوم بیماری ایدز درجامعه زنگ خطر را به صدا در آورده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نخستین روز هفته اطلاع رسانی ایدز گفت: موج سوم افزایش مبتلایان به بیماری ایدز براثر رابطه جنسی نامطمئن در جامعه رو به گسترش و زنگ خطر را به صدا درآورده است.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: هرچند نخستین موج بیماری ایدز از طریق انتقال خون و فراورده‌های خونی آلوده خود را در جامعه نشان داد اما با کنترل‌هایی که انجام شد هم اینک انتقال ایدز از این طریق در کشور به صفر رسیده است.

وی با بیان این که شعار امسال هفته ایدز "با مشاوره و آموزش اچ ای وی بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنیم" است، یادآور شد: مرحله دوم گسترش بیماری ایدز در کشور از طریق اعتیاد تزریقی وسایل مشترک و سرنگ آلوده بود که با اقدامات پیشگیرانه این شیوه نیز تحت کنترل است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: بررسی‌ها نشان داده است موج سوم بیماری ایدز با توجه به جمعیت جوان و پدیده روان‌گردان‌ها، مردم به صورت بالقوه از این شیوه در معرض خطر جدی هستند.

دکتر خواجه‌ئیان ادامه داد: مقایسه نتایج آماری مبتلایان به ایدز از سال 65 تا پارسال در سطح کشور نیز نشان می‌دهد انتقال از راه رابطه جنسی نامطمئن دو برابر و از طریق مادر آلوده به کودک نیز چهار برابر شده است که این زنگ خطری برای وضعیت آینده آلودگی به این ویروس در کشور است.

کد خبر 1755797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha